sex månader senare

För sex månader sedan fick jag diagnosen lungembolism. Och hela jävla karusellen började snurra. 

Den snurrar fortfarande. 

Men mycket har hänt på detta halvår som nu passerat: 
  • Jag har blivit kvitt hjärtmedicinen
  • Levervärdena är tipptopp
  • Provokationen av kontrastmedlet gick bra och föll ut negativt (dvs ingen reaktion denna gång)
  • Jag har inte lika ont.
Dock är det fortfarande svårt att hitta rätt dos på Waran. Jag blir galen på mitt ständigt sjunkande PK-värdet. 🤮 
Och jag blir fortfarande andfådd och får hög puls vid minsta fysisk aktivitet. 🤮 
Men jag måste börja träna nu och testa lungan ordentligt. God nyhet! Det blir nog ett simpass snart ... 

Prognosen just nu är god, läkaren tror att jag kan bli kvitt medicinen i augusti och friskförklarad. Blir det så blir jag både chockad och glad.