elva tuppar

Jag har egentligen aldrig varit någon stor påsk-fantast, utan sett det som ett tillfälle att ses och äta gott. 

På senare år har dock påsken seglat upp som startskottet på våren för migDet blir ljusare, varmare, det knoppas över allt och droppar från tak. Det är en färgglad (hög)tid. Gult. Grönt. Rosa. Underbart 💛💚💕

Däri kom jag också till insikt att vi nu skapar traditionerna som Elis och Doris kommer att bära med sig genom livet. Jag vill att de tar mig sig känslan av att välkomna våren, färgerna, ljuset och att träffas.

Och tupparna. 🐔 

Vårt påskpynt är en samling bättre begagnade påskägg. Jag skäms när jag ska påskpynta. Så i år tänkte jag köpa några tuppar som ungarna kan få med sig när de blir vuxna. 

Jag vill ha trätuppar, färgglada och retro. Idéen om att köpa några tuppar på Tradera växte rätt snabbt. En blev snsbbt fem, som blev åtta. Och nu har jag elva(!) tuppar i olika storlekar, färger och formar som ska hitta sin plats i huset. 
(null)
Brokig skara tuppar 😍
(null)
Klart att Doris väljer den med lösa pärlor ... 
(null)
Kaxiga och nätta
(null)
Glad påsk!