alla kan göra något

Jag älskar det faktum att oktober har färgats rosa. Att det verkligen har satt sig och blivit ett ... faktum. Att allas ögon riktas mot den livsviktiga forskningen som behövs i vår kamp mot cancern. Även om just den rosa färger symboliserar bröstcancer. 
 
Jag älskar att man så enkelt kan bidra genom att köpa rosa produkter i mataffären. Att hjälpa blir så lättillgängligt och det är bra. Då finns det liksom inga ursäkter, för du kan välja en annan kasse vid kassan och på så sätt bidra. För mig är det viktigt. 
 
Jag kände dock att jag ville göra något mer i år. Och valet föll på elefantöron. Moderplantan jag har fullkomligt ynglar av sig och hela huset vadar i elefantöron. Ärligt talat, jag börjar bli rätt less på dem. Och jag vet att en liten planta i butik kostar minst en hundring. Så varför inte sälja ett gäng? Dels blir jag av med dem, dels får cancerforskningen in pengar. Win-win i dess renaste form! 
Jag annonserade i mina sociala kanaler att dessa var till salu. Man får betala vad man vill men att jag ser att de tre stora kostar minst 100 kronor och de tre små minst 40 kronor. Det tog tre dagar sedan var alla slut och jag fick in 600 kronor från underbara människor i min närhet - grannar, svärmor och en kollega. Jag skänker också en slant och har precis satt över 800 kronor till cancerfonden. 
 
Tack snälla för att ni är med och bidrar i kampen mot cancer.
Tillsammans kan vi göra underverk! 
#fuckcancer