Rivstart 2013

Min förra kollega från Corren, coola Cornelia, har ett projekt som hon kör via sin blogg en eller två gånger per år.
Projekt Rivstart. Under åtta veckor ska man få en bra skjuts in i nyttiga vanor efter semestern eller efter årskiftet - som Cornelia skriver. På köpet får man massor av pepp av Rivstartsdeltagare!
 
Man sätter upp ett mål för sig för dessa åtta veckor och sen rapporterar man in till Cornelia varje vecka.
Många har satt upp viktmål men det gjorde inte jag. Mitt mål är i stället att komma i ett par gamla jeans som jag kunde ha innan graviditeten. Jag vet att kroppen har förändrats efter graviditeten och därför är inte vikten central för mig. Jag vill i stället stärka bål, nacke och armar och hitta min kondition igen. Och med det kommer muskler, som väger mer men tar mindre plats än fett. Därför tycker inte jag att ett viktmål är rättvist för mig.
 
Min plan för att nå mitt mål är att se över matvanor och att träna. Två gånger i veckan på gymmet är tanken men en gång är fullt godkänt. Jag vill ha roligt under tiden och inte bara känna piskan.
 
Rivstart börjar den 2 januari - som ni kommer att följa här på bloggen.
 
 
 
#1 - - puff:

Jag är på......

#2 - - puff:

tror jag är på iaf...har inte bestämt mej än..

#3 - - hanna:

Har du läst igenom vad Rivstart innebär? Man kan ju sätta upp vilket mål man vill ... Om du är på så mejla Cornelia! :-)