mitt 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har besökt Prag och Riga. Blivit Norrköpingsbo. Såg en Robynkonsert.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Tyvärr inte. Ett löfte var att umgås mer med mina älskade vänner och det har det tyvärr inte blivit.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Stina fick en Albin ...

4. Dog någon som stod dig nära?
En från förr valde att avsluta sitt liv.

5. Vilka länder besökte du?
Tjeckien, Lettland, Skottland.

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid med vännerna!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
19 juni - inte för att kronprinsessan gifte sig utan för att då blev jag & Andreas sambos.
24 april - min 30-årsdag som firades med nära & kära.
11 december - bombdådet i Stockholm.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att kalla den den största framgången är en överdrift men att jag tog tag i min onda höft, fick hjälp och blev bättre (inte bra men bättre) är en framgång för mig.

9. Största misstaget?
Att jag inte kämpade mer för mig själv när jag var sjukskriven.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Höften spökar fortfarande och ryggen har varit knasig under året. Och så var jag sjukskriven på grund av utbrändhet.

11. Bästa köpet?
Resorna och kameran.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor, bensin och kattmat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, all underbar vänskap och kärlek jag fått under året.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Robyns Dancing on my own och Hang with me. Eller rättare sagt det mesta med Robyn.
Kings of Leons Radioactive och The End.
Kents Ismael, Skisser för sommaren och Gamla Ullevi.
Eminem & Rihannas I like the way it hurts.
Oskar Linnros Från och med du.
Shakiras Waka Waka.
Daniel Adams-Rays Gubben i lådan.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svår fråga. I många stunder ett mycket gladare år men i andra stunder ett mer ledsnare år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat - så klart.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Grubblat, analyserat och ätit!

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos föräldrarna i Hallsta och med svärfamiljen i Söderköping.

19. Blev du kär i år?
Är redan kär ...

20. Favoritprogram på TV?
Navy CIS, The Big Bang Theory, Sporten.

21. Bästa boken du läste i år?
Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic.

22. Största musikaliska upptäckten?
Robyn.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mig en fantastisk födelsedag med familjen och vännerna - och fick det.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag hade en stor fest för familj och vänner i Hallsta. Vi åt, drack, sjöng och dansade natten lång. Och vissa hade slidetävling ...

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Oversize, jeans, tunikor.

29. Vad fick dig att må bra?
Andreas, kattorna, vännerna och familjen.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ohotad är Anders Wendin.

31. Vem saknade du?
Jag saknar alla som jag inte har nära mig.

32. De bästa nya människorna du träffade?
En massa nya som inspirerat mig på olika sätt. Ingen nämnd - ingen glömd.


[Tack coola eremo för listinspirationen]