silvana hjärta henrik

image1227
Silvana och Henrik gifte sig i lördags, den 3 maj, i Påskallaviks kyrka, utanför Oskarhamn.

   

Vi åkte båt från kyrkan till Oskarshamn. Vi var 102 gäster som bjöds på en fest a´la naturmänniskorna Silvana och Henrik. Temat var NATURligt. Så förrätten (nässel- och spenatsoppan) serverades i kåsor - som vi fick behålla dessutom. Varmrätten var en utsökt kycklingrätt och efterrätten en smarrig panna cotta. Silvana fick visa upp sina fiolkunskaper och Henrik sin blockflöjtstalang. Sedan skulle paret slå in ett paket, men bara med varsin hand. Samarbete på högsta nivå. Smarrig chockladtårta blev det innan brudvalsen.
     

Kajsa med sin Martin och jag dricker lite te vid kyrkan. Bussen tog oss dit en timme innan vigseln. David med sin Jenny, och gigantsugrören. Kajsa och David.
   

Och så dansade vi bort natten, långt in på småtimmarna. Sedan tog jag följe med M och N till puben Kråkan, innan jag somnade på N:s soffa och M på madrassen nedanför =). Söndagen var solig och varm så det blev en slapp picknick i stadsparken med brudparet och kvarvarande gäster innan jag for hem igen. 
    
EN MAGISK HELG!

[Jag och Silvana pluggade tillsammans i Sundsvall]
#1 - - Junitjej:

Vilket fint brudpar!

#2 - - David:

Kul att se dina bilder! Mina är på G...

#3 - - puffin:

Väldigt fin klänning. Jättefina båda 2 så klart.

#4 - - Lillstrumpa:

Va fina dom va!!
Lackert att aka bat fran kyrkan!

#5 - - Linda:

Sötnosar e ni allihopa, allihopa, allihopa
Sötnosar e ni allihopa, allihopa, allihopa

Vilken klänning! Silvana ser ut som en blandning mellan en prinsessa och en älva!
Kajsa har (uppenbarligen) klippt sig i en riktig snygg frisyr!
Davids hår är KORT, men coolt!!!
Du är underbart söt i din nya frisyr och hårfärg!

Tack snälla för att du la upp lite bilder som jag fick se! Tänkte på er hela helgen! Jag är riktigt, riktigt avundsjuk!

Stor kram
Linda

#6 - - Silvana:

vilka najsiga bilder hanna - du är snabbast ut som vanligt - vi är lite segare men våra bilder kommer :-)
kram och tack för fint sällskap och helt otroligt fin present
puss o kram

#7 - - hanna:

David: Ser fram emot dina bilder =) Kan man kanske få beställa några?!

Puffin: Klänningen var helt magiskt!!

Lillstrumpa: Ja, dom var kalasfina. Allt var hur fint som helst och båtturen fantastiskt!

Linda: Åh, som vi saknade dig, vännen! Det var helt otroligt vackert, som jag grät! Säg till om du vill se fler bilder!

Silvana: Tusen tack för allt! Vilkn helg. Vilket minne! Ser fram emot era bilder också! Det togs ju en och annan bild :-) Kul att ni gillade presenten, hihi! Ser fram emot de bilderna också! STOOOR kram till dig och Henrik. Puss&kram, vännen!