hållbarhetslöftena halvvägs

Tänkte kolla av hur det går med mina hållbarhetslöften som jag gav inför det nya året, kommer ni ihåg?
 

Mina löften är: 
  • Äta mer vegetariskt. Äter som vi gjort tidigare. Här finns förbättringspotential! 
  • Ha en tygpåse i väskan och tacka nej till så många plastpåsar som möjligt. Jajamen!! Funkar fint! 
  • Minska matsvinnet med 30 procent. Koka rätt mängd pasta/ris etc. Här finns också förbättringspotential! 
  • Städa snällt. Byta ut läskiga kemikalier mot såpa och snällare saker. Åstadkommit en hel del, mycket kvarstår att göra. 
  • Googla på husmorstips för att få bort en fläck/lukt. Har slutat med sköljmedel och använder enbart ättika numera! Funkar toppen, luktar inget och är skonsamt mot maskinen också.  
  • Alla mina räkningar ska komma digitalt eller dras via autogiro. Har jobbat bort flera pappersfakturor, en kvarstår.  
  • Investera tid i mina vänner. Här finns STOR förbättringspotential! 
  • Se över våra försäkringar så vi betalar för vad vi behöver. Inte påbörjat än. 
  • Se över våra abonemang på diverse saker så vi betalar för vad vi behöver. Inte påbörjat än. 
  • Handlar mer secondhand och på loppis. Absolut! Funkar fint! 
  • Skicka vidare kläder och saker som inte längre används till andra som behöver de bättre.  Jajamen! 
  • Släng mindre. Minska mängden soppåsar per vecka. Utmaning med blöjbarn och här finns stor förbättringspotential! 
  • Investera i mig själv genom träningar och må-bra-aktiviteter. Börjat så smått med träning efter sjukdom. Målbild att boka in mig på en massage under september!