chalk paint

Jag har köpt en tallrikshylla som jag nu ska måla.
 
Och jag har bestämt mig för att testa den färg som är på allas läppar Chalk Paint by Annie Sloan. Tydligen helt underbar färg att jobba med och som ger ett härligt resultat. Grannarna har målat sina köksstolar med denna färg och de är superfina. Så kritfärgen ska nu få förvandra tallrikshyllan. Det bästa är att man inte behöver slipa bort den gamla eller rugga upp ytan för att måla utan det är bara att måla på!
 
Frågan nu är i vilken kulör ska tallrikshyllan målas? Den ska sitta i köket och husera bland annat färgglada skålar och snygga burkar. Just nu sneglar jag på Duck Egg blue, Paloma och Paris grey. 
 
 
Färgkartorna - har du någon favorit? 
#1 - - Lillstrumpa:

Jag röstar på Paris Grey eller Provance!!
👌👍

#2 - - Lillstrumpa:

Provence ska det stå...!

#3 - - Anonym:

Fin tallrikshylla!

#4 - - Linda:

Jag håller på duck egg blue. Tror den skulle bli jättefin i ert kök!