mitt 2012

Jag sammanfattar först mitt 2012 i punktform.
Senare kommer även ett bokslut i bildform!
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttat till radhus. Fött barn!

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga löften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera: Linda, Silvana, Veronika, Anna-Karin, Sandra, Susanne, Daniel, Elin, Mikael, Anna.

4. Dog någon som stod dig nära?
 
Ja.

5. Vilka länder besökte du?
Tyskland (Berlin), Skottland (Edinburgh), Danmark (Köpenhamn)

6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?
Ett fast jobb åt mig och Andreas, mer tid med nära&kära, motivation att träna.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
22 september!

8. Vad var din största framgång 2012?
Min sons födelse!

9. Största misstaget?
Att jag lagt för mycket energi på saker och personer som inte är värt det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylningar har avverkats.

11. Bästa köpet?
Resorna och allt till Elis.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin. Mat. Blöjor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Beskedet att jag var gravid och första mötet med Elis.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?
999, Fallskärm, Euphoria, Vart jag än går, Unbelievably good.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat nära&kära och njutit.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit. Ältat.

18. Hur tillbringade du julen?
Firade tre julaftnar: hemma, i bruksorten och i Söpring.

19. Blev du kär i år?
Ja. Hopplöst kär!

20. Favoritprogram på TV?
”Downton Abbey", "På spåret", "Så mycket bättre".

21. Bästa boken du läste i år?
Stockholm Rose, Zlatan & Blackout.

22. Största musikaliska upptäckten?
Ingen, faktiskt.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mig ingenting men fick underbara presenter: parfym, silverring, grekisk kokbok och en magtub av Andreas, av svärisarna den coolaste fågelholken och en Jelly Bean-skål och av mina föräldrar en italiensk kokbok och mammatopp.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Eftersom jag inte önskade mig något speciellt så, nej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag var ledig, tog sovmorgon och vaknade lagom till Kents presskonferens. Tog sedan en tur på stan och köpte första glassen för säsongen på Halvars - vit choklad och päron.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att ha fått varit kvar på Corren hade smakat fint.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Gravid! Med andra ord - stor och otymplig i oformliga kläder.

29. Vad fick dig att må bra?
Mina nära&kära. Två Kent-konserter och tre resor.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Anders Wendin - tills han lät håret växa.

31. Vem saknade du?
Alla som inte är nära geografiskt.

32. Förhoppningar på 2013?
Att följa Elis utveckling och upptäcktsfärd genom livet, ett fast jobb och fler resor!