löjligt nöjd

Nu har jag haft den nya tatueringen i 28 timmar. Jag blir nöjdare och nöjdare för varje gång jag ser den. Jag är nöjd med att jag kvällen före började tänka om utseendet av den. Jag är nöjd med att jag vågade ändra mig. Jag är nöjd med att jag & tatueraren Calle diskuterade fram och tillbaka, provade olika lösningar i säkert en halvtimme. Innan vi hittade utseendet med stort U = tre rader, fyra bokstäver på varje. Det gav stämpelkänslan jag var på jakt efter. Och typsnittet, moderna/vanliga/enkla, times new roman är en tidskapsel.

Jag har fått många komplimanger över den i dag. Mycket för typsnittet, men också för orden. Ett citat som gör att man hajar till efter man läst det. Funderar. Tolkar. Mina Kent-vänner på redaktionen (Fredrik-Micke-Alex-Claes) bara log när de fick se den!

Citatet - jag skrev mitt namn i vattnet så du vet var jag finns - finns på den här låten. 2:30 minuter in.