thai III

4 sonderbranda svenskar har i dagarna 2 flytt solen. Peter brande sin hand sa illa att den svallde upp, liksom Andreas panna(!).

I torsdags tog vi lokalbussen (ett aventyr i sig) upp till Krabi Town, och till de tre kopcentrena som ligger pa rad: Tesco Lotus, Outlet Village och Big C. Och inne i bade Lotus och Big C kunde man shoppa pa Boots. Dessa britter ar overallt. Det var skon att traska omkring i svala butiker, men sa mycket shopping blev det inte: en topp fran tesco och ett nike-traningslinne.

I gar, fredag, var det regnskogen som fick ett besok av oss. Vi badade i varma kallor, vars 38-40 gradiga vatten ska ha en renande effekt pa en och gora en tio ar yngre (faaan, jag vill inte vara 18/19 ar igen!). Det var sa varmt att kroppen inte kunde svettas! Efter det bar det av till ett tempelomrade. Hogst upp pa beget ligger Tiger Cave med en gyllende Buddha. Dit tog man sig genom att GA. 1237 trappsteg rakt upp for berget, i gassande sol. Vid trappsteg 600 ungefar var jag beredd att ge upp men kopplade pa envisheten och tog mig upp. Och det var vart klattringen, vilken magisk utsikt over Krabiviken! Och sen var det bara att klattra ner igen. Efter det blev det lunch, traditionell thailunch i skogen, vid en limegron sjo. Och sist vantade elefanterna. En timme akte vi elefant och det var en skumpig resa, men kul. Var elefant var en hona pa 75 ar, och froken A och Peters var en hane pa 30 ar... Suverant roligt dag for 312 kronor!!

Och idag, lordag, var det dags for stranden igen. Jag och grabbarna for till Koh Poda. Froken A har rakat ut for en elak mage och kurerar sig som bast! Men Koh Poda, vilken paradiso! MAGISK! Mjuk och tokvit sand, gulrandiga fiskar och rosa fiskar, klart vatten till flera meters djup... Dit vill jag igen! Tog 25 min med lontailbaten.... =)

Pingen: i brist pa laskig mat fick det bli en grotta med trasnoppar! Tro mig, jag letar skum mat men det ar ratt svart. Narmast jag kommit var i ett kopcenter dar de hade torkad fisk som luktade sa illa att jag fick migran, sa dem provade jag inte. Men jag har over en vecka kvar, du ska fa bilden pa skorpionen. Jag lovar!! Halsa Kuriren!!
#1 - - Judy:

Wow hunnit med mycket! Vi var också på Koh Poda, det råkade inte vara "Jack Sparrow" eller nån liknande som körde long tail boaten? vore ju roligt om ni hade haft samma guide som oss...