skottland

vilken vecka vi hade. galet roligt, galet sjukt och så sjukt. mamma och matias var überförkylda - så snart ligger man väl själv däckad.

allt började på Skavsta, innan incheckningen, när vi åt. matias beställde kassler, ris och sås. men fick ingen sås.
Matias: det ser lite torrt ut det här. Kan jag få lite sås?
Servitrisen: öhh, den är inte här!

veckans kommentar: nej, såsen är inte här! veckan fråga: vart faaan är såsen då? 

plockade ut hyrbilen och packade in oss och rullade iväg. Kom till första rondellen, och där började helvetet. Vägen avstängd in mot Glasgow. Följ omdirigeringen. Klart man trodde att de ledde om en till Glasgow, för så är det ju i Sverige. Men icke sa nicke. Mitt i ingenstans tog omdirigeringen slut, inte en enda skylt som visade vägen till Glasgow. Vi snurrade i Irvine i 1 timme(!) innan vi kom på vägen mot Edinburgh, och där hittade vägen mot Erskine brigde. 1.5 timme tappade vi på det. SUCK! kom till hotellet och Rose Cottage vid 04:30.

ja, veckan rullade. Vi gjorde Oban, shoppade en massa, skrattade en massa och pratade som alltid hela hela tiden :) Var till Glasgow på onsdagen. i hällregn. Tokshopping stod på programmet och så blev det! Det sjuka är att man fick papperskassar där. papper och regn är inte roligt alls. Kläder över hela Glasgow blev resultatet, tills jag tiggde till oss ett par plastkassar från Topshop! En kul dag i Glasgow, bra shoppingstad!

Medans syrran hade körlektion gjorde vi andra Oban och ja, shoppade. Hade en övervikt på 5 kg när vi flög hem. *häpp*. Chockladbutiken har flyttat ner i hamnen och öppnat fik. Gissa om vi var där!! MUMS! Ett måste för alla chockladfantaster! Billigt med, en stor kopp chocklad (jag tog smaken med caramel) och 4 chockladbitar kostade 3 pund ~ 45 kr.

Blev några pubsvängar också. När broder John inte ville med drog vi med hans kompis Jim istället. Mumsade fish n' chips på Taynuilts hotel. GRYMT gott! Och så hade vi pysselkväll med våra vattenfärger. Vilka talanger det finns i oss, eller not! :) Kul hade vi iaf!!

och så hemfärden på måndag. Jag körde ju fel. i Glasgow. förståss. Irriterad på mig själv. Men det var fan inte lätt att hinna med, för skylten som visade mot Prestwick satt inne på avfarten, och jag låg i tredje filen. Kört, med andra ord. Men vi tråcklade oss ut på rätt väg och ja.. nu är man i Sverige igen.

Oban
     

1.Stan sett från hamnen
2. här görs whisky!
3. alla skyltar är även på gaeliska
4. färjan från öarna, bland annat Mull som syns i bakgrunden, är på väg in till hamnen
5. Argyll hotel har sett sina bättre dagar
6. Solnedgång över Oban


Hotellet
        
1. Här bor vi. Rose Cottage!
2. Ardanaiseig Hotel
3. Vägen till hotellet. Singel track road i 7 km.
4. Utsikt över Loch Awe från ett hotellrum
5. Kyrkogården med gravar från första världskriget
6. Baby Spice säng
7. Kung Matias i drawing room
8. Hotellbaren
muppgänget
                             
1. Lisa och Matias på Kitchen Garden
2. Fladdesmusen som anföll mamma en natt. Supersöt men fridlyst så syrran plockade ut den
3. Matias rev ner köksfläkten
4. Malin, John och Matias i Rose
5. syrran i ett skrattanfall
6. Matias och Cornel på Costa's (ett fik i Oban)
7. Lisa och Malin på chockladfiket
8. Mitt fika. *mumsmums*
9. sydafrikan med sitt byte
10. Malin och mamma på puben
11. Matias, malin och mamma på puben
12. Jim och Lisa på puben
13. Cornel i puben, Kilchrenan Inn
14. Jag och Matias
15. Ja.. det är grymt skönt att sova mitt på dagen, i mammas säng, mitt i vardagsrummet
16. Matias, Lisa och mamma i Lisas och Cornels husvagn ...
17. ... och så här ser den ut! 
18. Lillstrumpa äter pringles chips!
19. Mamma i målartagen 
20. Matias också ... 
21. ... och här är resultatet: Moneybrother och Baby Spice!  
22. Malins alster ställdes ut i fönstret för allmän beskådning
23. Kvällens musikunderhållning stod mamma ...
24. ... och Matias för.
25. En frukost på Kitchen Garden. mumsigt gott med tea and scones!
26. Till Glasgow. Syrran på med rosa raggarsockor i bussen
27. Fika på Costas. oslagbart ställe!
28. Visst är hon vacker, vår konstnär!?! Mamma provar baskrar på Primark
29. Julen kommer visst till Glasgow också
30. En dränkt Hanna pustar ut
#1 - - puffin:

Hanna!!!! Hur kunde du glömma Kenny och hans flytande muffins????

#2 - - hanna:

Puffin: jag glömde inte. jag valde frivilligt bort den detaljen. *ryser vid minnet*

#3 - - puffin:

HAHA; Han var ju klockren!!!

#4 - - Judy:

Vad roligt!!!!!!!!!! Tack för adventsartikeln ; ) Låter bra med planen för när jag kommer till Örebro!

#5 - - Malin:

Hon glömde ju om Jens - industridesignen !!! Fråga Hanna vad en sån gör ? Svar kommer om hon inte själv törs säga vad hon sa

Ibland tror jag att det döljer sig en blondin där under....

#6 - - puffin:

Det finns ju fler blondiner i släkten.....

#7 - - Chris:

Hej Hanna, en fråga bara vad kommer det sig att Du sover med glasögonen på, gör man det som journalist, så man inte missar något eller???

#8 - - hanna:

kusin malin: jag skäms inte för att jag inte har koll på vad en industridesigner gör, och det har inget med min hårfärg att göra. Jag kan ju inte ha koll på och veta allt heller ...

Chris: Exakt, att sova med glasögonen på lär man sig på journalistutbildningen, allt för att man inte ska missa nåt :) haha!