från söder till plattan

På möte i Hufvudstaden. Kunde inte låta bli att småle när jag lämnade konferenslokalen gör att ta mig till tåget. 

Det var ljust klockan 16:15. Himlen fortfarande blå och luften krispig. 
(null)
Katarinahissen var färgglad. 
(null)
Gamla stan klär bra i solnedgång. 
(null)
Ljuset! 
(null)
I Rosenbad lyste flitens lampa i takt med solnedgången. 
(null)
Hon är vacker, vår Hufvudstad.
(null)
Ingen som badade naken på Sergelstorg ... 

Stockholm är en promenadvänlig stad. Lätt att ta sig fram. Mycket att titta på. Visst, mycket folk och jag hamnar lätt i deras tempo men, jag gillar att promenera omkring i huvudstaden. Vill göra det mer! Oftare! Utforska nya delar, typ området kring Odenplan. En vit fläck på min karta. 
Tänker ofta att jag måste ta med mig Elis upp för en dag. Han har aldrig varit i Stockholm - som han minns. Traska runt en dag, se Slottet och Katarinahissen, fika hos Vetekatten, kanske Vasamuseet ...