mitt 2013

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Firat min sons ettårsdag, flugit med honom, besökt Milano och Barcelona, sett Kings of Leon live och simmat Vansbro.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga löften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera. Ingen nämd, ingen glömd.

4. Dog någon som stod dig nära?
 
Ja.

5. Vilka länder besökte du?
Skottland (Edinburgh & Glasgow), Italien (Milano) och Spanien (Barcelona).

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Ett fast jobb åt mig och Andreas, mer tid med nära&kära, motivation att träna.

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
20 april, 19 maj, 6 juli, 10 augusti, 22 september, 7 december

8. Vad var din största framgång 2013?
Min son. Att jag lyckades kombinera föräldratjänstgörning och deltidsarbete. Att jag inom några timmar en måndag i december fixade jobb och hus! Och att jag simmade Vansbro Tjejsim nio månader efter att Elis föddes.

9. Största misstaget?
Att jag lagt för mycket energi på saker och personer som inte är värt det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Några förkylningar och muskelbritstningen i bröstmuskeln som slogs upp.

11. Bästa köpet?
Resorna och allt till Elis.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin. Mat. Blöjor. Resor.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Elis framsteg, att få ha skapat en fotbollsfest i och med EM i Linköping, huset vi ska flytta till, att jag simmade Vansbro och Elis namngivningsdag!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Det kommer aldrig va över för mig, Supersoaker, Because we can

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat nära&kära och njutit.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit och ältat. 

18. Hur tillbringade du julen?
 Julafton i Bruksorten och på ann'dan i Söpring.

19. Blev du kär i år?
Är redan kär men den förälskelsen har vuxit sig starkare och djupare.

20. Favoritprogram på TV?
”Downton Abbey", "På spåret", "Så mycket bättre".

21. Bästa boken du läste i år?
Dödssynden - to kill a mockingbird.

22. Största musikaliska upptäckten?
Återupptäckten av Håkan Hellström.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mig ingenting men fick underbara presenter. Av Elis fick jag te, teburk och gummistövlar. Av Andreas fick jag ett bälte, parfym, kylskåpsmagneter och en tygkasse. Av svärisarna, svågern och svägerskan med familj fick jag en stor picknick-kasse fylld med filt, duk, termos, glasflaska, förvaringsburkar, papptallrikar, muggar, servetter, bröd, tapenade, fetaost och oliver. Och av mina päron fick jag grejer till altan: en turkos getingfångar, hängande ljuslykta, stor trälykta och ett betonghjärta med penséer.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Eftersom jag inte önskade mig något speciellt så, nej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag jobbade. Satt i mitt lilla krypin på kommunen, zoombitrött efter en skitnatt och med en skitviktig deadline.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett fast jobb till mig och Andreas.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Postgravid och oformlig.

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina nära&kära, alla resor, alla resor, Kings of Leon- och Håkankonserten. 

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen alls.

31. Vem saknade du?
Alla som inte är nära geografiskt - och mormor.

32. Förhoppningar på 2014?
Att följa Elis utveckling och upptäcktsfärd genom livet, ett fast jobb, härliga resor och att Bråvallafestivalen och Kents nya album ska förföra mig.