tisdagslistan

Hur länge sov du idag?
Jag la mig strax innan 22 och somnade på typ 40 sekunder. Vaknade till när Andreas och Doris la sig och i samma veva tassade Elis över. Har hört blåsten vina utanför fönstret hela natten. Klockan ringde 05:15. Kroppen ville inte vakna. Huvudet var tungt. Överkroppen stel och benen likaså. Kunde ha sovit ett par timmar till. Piggnade till efter en kopp kaffe. Stressåt en macka utan smör. Väckte familjen vid 06:30 innan jag for. En rätt vanlig natt med alldeles för lite sömn. 

Vad har du för planer?
En vanligt tisdag med guldkant! Dock började dagen med att jag lämnade bilen på verkstaden, någon kopplingskontakt som ska bytas. Promenad från verkstaden till jobbet på sisådär 35 minuter genom ett vintrigt och nyvaket Norrköping. En vanligt jobbdag framför dator men redan till lunch väntar första guldkornet - en lunchdejt med en fd kollega. Ser fram emot god soppa och mycket prat! Och så avslutade jag jobbdagen med en timmes massage. Åh, så ontskönt det ska bli! Efter träningen igår är kroppen trött så den behöver bli ompysslad. Jag har dessutom haft huvudvärk i över två veckor nu. Får inte massören bukt på det måste jag söka vård. Sedan väntar promenaden åter till verkstaden och jag räknar med att landa hemma vid 18:30 ikväll. Då hoppas jag att jag har tålamod och ork för kvällsracet.   

Vad gör dig glad?
Min träningsvärk. Andra passet igår och kroppen är så trött. Men själen så glad! Jag är även glad över att vår gröna dörr har kommit och är monterad. Så fin! Så jag! 

Vad tänker du mest på just nu?
Just nu tänker jag på vad reperationen av bilen kommer att kosta. Annars är det mest tankar om hur det här året ska bli. Efter fjolåret behöver jag ett bra år, roligt år. Jag tänker mycket på Nidri, på vännerna där, havet, vädret, maten. Jobbmässigt är det tomtkön som upptar mina tankar. 

Hur hoppas du att dagen avslutas?
Att två trötta ungar som somnar glada och tidigt. Jag ser fram emot att sitta i soffan framför teven med en sovandes Doris i famnen och bara vara. Kanske har jag packat upp helgens packning, röjt golvet från leksaker och plockat in den rena tvätten.