tips på hårvård som gör gott!

Mitt hår mår knasigt efter graviditet, amning och sjukdomstiden. Utan lyster. Risigt. Ser trött ut. Och jag upplever att det blir skitigt/flottigt direkt efter tvätt. 
 
Jag blev sugen att hitta ett nytt schampoo. Ett schampoo som gör gott på flera plan. I plånboken, för mitt hår och för miljön. Jag trivdes med Gerds ekologiska schampoo men det tillåter inte plånboken just nu. Så jakten på ett prisvänligt märken inleddes. Behövde dock inte leta länge. För snart fann jag danska Urtekram
 
Ett märke som är prisvärt (40 kr i mataffären), doftar gott och rent (enbart naturligt doftämnen) och som lyder under en av de striktaste certifieringarna av ekologiska vårdande produkter. En naturlig produkt, fri från silikoner. Känns bra med tanke på att duschvattnet går rakt ut i avloppet och därmed naturen. Som Underbaraclara så klockrent beskriver: Det blir så tydligt hur allting hänger ihop när man har egen brunn.  
 
Jag har provat Nordic Berries, både schampot och leave-in-balsamet. De innehåller vitaminer och antioxidanter från havtorn, blåbär och tranbär. Mitt hår har fått tillbaka glans och styrka, nu får Doris ta i lite mer för att slita av det. Och det upplevs inte som skitigt efter en dag. Jag är supernöjd. Gillar också balsamet som är en sprej och leave-in. I handukstorrt hår sprejar jag och sen är det som att kamma igenom smör. Jag kan kamma igen mitt skatbo till hår hur enkelt som helst! 🙌🏼  
(null)