en helg i min smak

Sommarvärme. Sol. Kände bokstavligen hur varenda cell i min tinade upp. 

Lördagen tillbringades ute. Med händerna i myllan. Först köpt Elis och jag upp halva Blomsterlandet. Kom hem med busktimjan, lejongap, steppsalvia, en flamingo och gräsfrö till 100 kvadratmeter 🌱 
(null)
Glasspaus efter shopping. 

Vi hittade en loppisskylt på hemvägen och svängde av. På grusvägar, genom hagar och förbi rådjur. Till detta ⬇️
(null)
(null)
Flyttloppis med prylar i tre hus. 
Kom hem med detta för ett gäng guldtior ⬇️
(null)
(null)
Astrid-böckerna är från 50-talet. 

I trädgården grävde jag en ny rabatt, intill kullen. I spåren efter grävningen på baksidan fick jag tillfälle. Det blev en rätt stor rabatt med en gräskant. Ska bli kul att se om kanten håller ogräset borta ... i rabatten bor timjan, lejongap och stäppsalvian tillsammans med en flamingo. Jag hoppas snart att ett gäng bolltistlar hittar hit. 
(null)Intill vedboden fixade vi till en bänk och en ros som fick maka på sig under kabelbytet flyttade hit. Här är det sol hela dagen och kvällen.  (null)
De randiga pelargonerna från Prästgården bor på trappen tillsammans med stendjuren: nyckelpigan, snigeln och grodan 😊
(null)

Den soliga söndagen tillbringades i Linköping, hos ungarnas kusiner. Jag och Andreas fick också till två ensamma timmar på ikea. Utan ungarna. Ovärderligt. Vi har börjat samla inspiration till kommande köksrenovering. Även om förvandlingen sker nästa år är det kul med framförhållning, och redan nu klämma och känna på alternativ. 

Det vi vet redan nu är att vi vill ha ett ljust och luftigt kök. Vi har bara ett fönster och ingen hel vägg. Det innebär utmaningar. 

Vi föll för köksserien Lerhyttan. I ljusgrått. Med bänkskiva i ask. Liknande denna bild ⬇️
(null)