ny på jobbet

(null)
Utanför mitt fönster på nya jobbet dundrar Gula faran förbi. Hela dagarna. Det känns så kul att åter jobba i stan, att få återupptäcka Norrköping igen som jobbstad, och staden att göra alla ärenden i och shoppa i, och lunchpromenaden går runt Strömmen. 

Att vara ny på jobbet är alltid tufft. Tufft att inte kunna något, inte ha koll på rutinerna och att inte vara självgående. Fast jag vet ju att det släpper. Att jag kommer komma in i allt. Att snart är jag den självgående kommunikatören som är drivande, som hittar nyheter, som skriver, som vill veta ännu mer. Jag måste bara ha tålamod ... 

Två veckor in och det känns bra. Trevligt, kreativt och kunnigt folk omkring mig. Inbjudande miljö. Mycket skratt på raster och luncher. 👍🏼 

Jag jobbar bland annat tillsammans med hon som bodde i Åkerby 2 före oss. Oddsen för det? En annan kollega är barndomskompis med en fd kollega från Katrineholm och Nyköping och hon bor även granne med min en barndomskompis från Hallsta. Dessutom jobbar jag med flera fd kollegor från Corren, och fd kollegor till Andreas från Folkbladet. Journalist- och kommunikstionsvärlden är rätt liten ... 
(null)
Min arbetsplats tar plats och skäms inte för sig. 
(null)
Trevligt välkomnande 😊