mina loppisledord

Inspirerad av Elsa Billgren har jag tagit fram mina tre loppisledord. Hon har skrivit om hur 3-ordsprincipen kan hjälpa när man ska fynda. För att slippa förvirringen med vad man köper, vilken stil man har, hur allt ska matchas och så man inte kommer hem med saker som inte passar in. 

Jag letar efter saker som vi behöver och som vi använder. Stora som små saker. 
Jag letar efter saker som skapar ett personligt hem. Onödiga pryttlar, minnessaker eller bara knasiga fynd som gör mig glad.

Mina ledord är 
- Grönt 
Ingen större chock förstås att jag älskar grönt. På allt. I alla former och nyanser. Mitt öga dras alltid till det gröna. Jag är på jakt efter allt möjligt i grönt: porslin, Rörstrand Karneval, vaser, krukor, mattor, pryttlar, soffor ... 

Artilleriet 
Jag älskar Artilleriets lantliga stil. Det avskalade rustika. Raka linjer. Saker som ska användas. Som är lätt att matcha med grönt. 

- tant i början av 1900-talet 
Stort som smått, det som bryter av, det som får mig att le och/eller haja till. Det som får folk att haja till. En rokokosoffa i guld intill en skänk från 1900-talets början och en soffa från 50-talet i samma rum. En broderad bonad, vackra  spillkum, träredskap och pressglas. 










#1 - - Julle:

Jag behöver klura ut tre ledord jag med - jag har ingenting som styr och därför drar jag hem allt möjligt som inte passar ihop. :-/

Svar: Jaa, det är ju risken att man köper grejer som inte passar ihop. Ledorden är kul att handla utifrån 😊
mig