en annorlunda Alla Hjärtans Dag

Well, 2018 har ju kastat omkull allt hittills i år så varför skulle Alla Hjärtans Dag vara normal - med blommor, hjärtan och choklad? 

Dagen handlade i stället om halsont, snoriga näsor och febertoppar. På oss vuxna. Medan ungarna var betydligt piggare vilket ledde till frustration och långtråkighet. Blommor, romantik och choklad lyste starkt med sin frånvaro. 

Med det som stack ut mest var mitt telefonsamtal till min chef där jag sa upp mig. 

Jag har sagt upp mig från Lejonfastigheter. 

Den 5 mars börjar jag som kommunikatör på Norrköpings kommun. Inget lätt beslut. Men rätt. Ända sedan jag blev sjuk har pendlingen skrämt mig. Istället för att tillbringa all tid jag kan med min familj ska jag lägga 10-15 timmar i veckan på E4:an. Galet. 

På kommun får jag halverad restid, en tydligare och senior roll, löneökning och jag blir en del av ledningsgruppen. Jag tillhör kommunikationsavdelningen men jobbar mot stadsbyggnadskontoret. Vilket känns superkul och utvecklande! 

Men det kommer att bli svårt att säga Hejdå till flera fina kollegor den 27 februari. 





#1 - - mamman:

Ett stort grattis..det blir så bra.. Kram