mitt 2018

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Firat min sons sexårsdag och dotters ettårsdag   gjort skiktröntgen och mammografi,  bestigit Välliste med Elis och sett Tennforsen med mina barn. 

Vilka länder besökte du?

   

Är det något du saknat år 2018 som du vill ha år 2019?
Hälsan. Ork, energi och glädje. Möjlighet till träning och återhämtning. Tid med familj och vänner. Fler resor. 

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?

3 januari och 9 augusti . 

Vad var din största framgång 2018?
Att jag mitt i sjukdomen orkade byta jobb

Största misstaget?
Att jag lagt för mycket energi på personer och situationer som inte är värd det.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, jättesjuk. Visste ni att åtta procent av alla som får diagnos lugnemboli dör? 

Bästa köpet?
Alla konsertbiljetter! Har sett bästa Moneybrother tre gångar i år, Timbuktu och Plura.  Nästa år väntar fler magiska spelningar! 

(null)Arbis i december. 

(null)Qwarn i augusti. 

(null)De Geer i mars. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Konsertbiljetter, diesel, mat och blöjor. Och Andreas 40-årspresenter! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ungarna så klart! Och att besöka Jämtland. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018?
Anita. ❤️

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare - 2018 har varit ett riktigt skitår.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat nära&kära och njutit.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Sagt ja. Stressat och ältat.

Hur tillbringade du julen?
Hemma! Äntligen hemma i Åkerby! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Favoritprogram på TV?
På spåret och Storm på Lugna gatan - vilken bra julkalender.  

Bästa boken du läste i år?
Har bara läst kilometervis med barnböcker i år. 

Största musikaliska upptäckten?
Ingen ny upptäckt utan jag fortsatter lyssna på mina favoriter Anders Wendin, Timbuktu, Kent, Kings of Leon och Håkan. 

Vad gjorde du på din födelsedag 201?
Jag jobbade och blev av med jobbmobil och jobbdatorn i en stöldraid på jobbet. Blev firad av min familj på kvällen med finfina paket.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Hälsan i behåll. Sluppit all tid på sjukhus, alla provtagningar, undersökningar och väntan på besked. 

Vad fick dig att må bra?
Mina barn.  

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Förhoppningar på 2019?
Att följa Elis och Doris utveckling och upptäcktsfärd genom livet, att få in träning på allvar i mitt liv, att få resa mer, må bra och åter fira julen hemma i Åkerby.