retromarknad

Västerås retromarknad såg dagens ljus i början av oktober. En marknad med grejer, möbler och kläder från 40-talet-, 50-talet och 60-talet. Det ville inte jag och Doris missa så vi for upp till bruksorten och packade med oss mamma, Lisa och Julle in till Västerås för a walk down memory lane bland alla coola, häftiga och fina retroprylar. Fyndchansen var hög, främst bland kläder. Där hittade Julle höstens finaste kappa! En superchic 60-talare - som gjord för henne. Själv orkade jag inte prova kläder utan spanade mest efter pryttlar. Såg en fin kryddhylla med glasskäppor och färgglada martiniglas från 60-talet. Köpte inget av det. Kom i stället hem med underbara amerikanska bokstavskort från 50-talet. 
Älskar formen, färgerna och illustrationerna. De är vändbara och på baksidan finns: 
De blir perfekta när Elis börjar lära sig engelska. Synd bara att bokstäverna D och E inte fanns. Får kika in hos butiken Tingretro i Falun när vi är i Dalarna i sommar. 
 
Västerås retromarknad blev nog av en succé, arrangörerna hade hoppats på 200 personer. Det kom över 1200! Kön ringlade sig lång för att komma in i Växhuset, och det var trångt där inne. Man var väl inte så populär med barnvagn ...
Jag hoppas verkligen att det blir ett återkommande event detta och då i större lokaler! 
#1 - - Maggie Bergius:

Den marknaden hade jag velat besöka!:)

#2 - - Maria at Inredningsvis:

Vad coolt jag älskar allt retro :)

Ha en fin vecka!

LOVE Maria på Inredningsvis