Mitt 2016

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Firat min sons fyraårsdag, satt nytt personligt rekord på Vansbro, sett Mumford and Sons och genomgått en lusbehandling. 

Vilka länder besökte du? 
Skottland i oktober – inget direkt reseår i år.

Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
Tid och ork till att träna, återhämtning och ett fast jobb åt Andreas. 

Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas? 
12 och 17 december.

Vad var din största framgång 2016? 
MItt personliga rekord på Vansbro efter usel uppladdning och förberedelser. 

Största misstaget? 
Att jag lagt för mycket energi på personer och situationer som inte är värd det. 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Vridna knän, stukad fot och flertalet förkylningar. 

Bästa köpet? 
Halltapeten, resor inom Sverige och till Skottland, och Kian.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Diesel, kattmat, mat och Kent.   

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Bäbislycka och förlovning bland vänner, och så klart Elis framsteg. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016? 
Can't stop the feeling med Justin Timberlake, och Kents två skivor Då som nu för alltid och Best of

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ledsnare - 2016 har varit ett riktigt skitår. 

Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat, träffat nära&kära och njutit.

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Stressat, ätit och ältat.   

Hur tillbringade du julen? 
Julafton började hemma med paketutdelning och jullunch, sedan fortsatte dagen i Söderköping med Skogsklanen, och Trettonhelgen i bruksorten.

Favoritprogram på TV? 
Allt för Sverige, På spåret, Historieätarna och Så mycket bättre, samt serien The Crown

Bästa boken du läste i år? 
"En droppe midnatt" av Jason "Timbuktu" Diakité. 

Största musikaliska upptäckten? 
Ingen ny upptäckt direkt utan jag har fortsatt lyssna på mina gamla favoriter Kent, Kings of Leon och Anders Wendin. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Minns inte, tror att jag hade huset fullt med folk över på fika. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Bättre förutsättningar på jobbet, ett fast jobb till Andreas, mer ork och tid att träna, mer tålamod och återhämtning.  

Vad fick dig att må bra? 
Min familj, dagarna med mina nära & kära, dagarna i Skottland, och en lång julledighet.    

Förhoppningar på 2017? 
Att följa Elis utveckling och upptäcktsfärd genom livet, att få in träning på allvar i mitt liv, att Andreas äntligen får ett fast jobb och att få må bra - fysiskt och psykiskt.