gravid vecka 26

Tiden går fort när man brottas med halsbränna, karpaltunnelsyndrom, förlamande trötthet och ryggen från hell. I övrigt är det få biverkningar för tillfället. tycker dock att det räcker väl med de ovan nämnda. Tröttheten är den som mest chockar mig. Att inte orka göra något är svårt att hantera. Att däcka i soffan efter minsta möjliga ansträningen är inte kul. Och jag har svårt att acceptetera det, och jag vet ju att det inte kommer att bli lättare framöver. 
 
Sven-Doris lever rövare typ hela tiden. Så fort jag sätter mig ner sparkas det hejvilt liksom hela nätterna. Mysigt på ett sätt, sjukt skumt på ett annat. 
 
Kroppen
Jag får höra från flera håll att jag har sådan liten mage. Tur att jag ska till barnmorskan snart för koll. :) Jag kommer fortfarande i mina vanliga kläder men det börjar bli lite tajt. Måste nog ut på mammabyx-jakt. 
 
Bäbis
Är cirka 35 centimeter långt och väger ungefär 900 gram. Hen övar på att andas genom att dra in och ut fostervatten genom lungorna, och kan öppna och blunda sina ögon och uppfattar alla ljud och händelser i mammans kropp. Dessutom har balansorganen utvecklats så att barnet kan känna vad som är upp och ner.
 
Storebror
Pratar mer och mer om bäbis för varje dag. Ena dagen är det en lillasyster, nästa dag en lillebror. Kommer med saker/gosedjur/kläder som är för litet för honom och som då bäbis ska få. Han kom hem från dagis före påsk med en bil som han har byggt till bäbis, och som de ska måla tillsammans. ♥

Namn
Vi har fortfarande inte landat i några gemensamma förslag. Det kastas upp namn till höger och vänster här hemma hela tiden. Andreas håller fortfarande fast vid Sven och Doris, och jag vid Irma. Har nyligen också upptäckt Alvar. Favoriter som Ida och Svante hänger också kvar. Klurigt värre det här med namn ... Mellannamnen är lättare. Blir det en flicka är det Maria som gäller och vid en kille Valentin. ♥
#1 - - mormor lägger sig i..:

Irma eller Frida...
Alvar eller Algot..
Japp..

#2 - - Bibi:

Irma tycker jag är fint, och Alvar är också bra.
Varför inte Irma-Doris, eller Sven-Alvar.

Må så gott! Kram!