mitt 2015

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Firat min sons treårsdag - i Nidri, sett Bob Hund, Robbie Williams och Deportees, besökt Lerum, hållit i två OS-guldmedaljer och haft årskort på Kolmården.  

Vilka länder besökte du? 
Skottland i mars och Grekland i september - inget direkt reseår detta år.  
  
Vackra, magiska Dalkeith & Edinburgh i vårskrud 
  
 
Älskade Nidri

Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016? 
Tid och ork till att träna och ett fast jobb åt Andreas. 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas? 
6/1, 12/1 och 8/4
 
Vad var din största framgång 2015? 
Mitt nya jobb. 
 
Största misstaget? 
Att jag lagt för mycket energi på personer som inte är värt det. 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Vred höger knäet under en innebandymatch i mars, flertalet förkylningar och så besök av vinterkräksjukan dagen före julafton.

Bästa köpet? 
Resorna, konserterna och tapeterna till vårt sovrum. 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Kattmat, bensin och blöjor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Elis framsteg och mitt nya jobb. 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? 
Love me like I'm gone & Born to be love av Deportees och Effortless av Sabina Ddumba
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Ledsnare - 2015 har varit ett riktigt skitår. 

Vad önskar du att du gjort mer? 
Tränat, träffat nära&kära och njutit.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Ätit och ältat.  

Hur tillbringade du julen? 
Över en toalettstol kräkandes. Skulle ha firat julafton i Bruksorten. På Annandagen firade vi i Söpring. 
 
Favoritprogram på TV? 
Downton Abbey, På spåret, Historieätarna och Så mycket bättre". 
 
Bästa boken du läste i år? 
Vi måste prata om Kevin, av Lionel Shriver. 
 
Största musikaliska upptäckten? 
Sabina Ddumba - såg henne dels på Nationaldagen, dels på Bråvalla. Vilken sångerska!

Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Jobbade. Firade med familjen och gården några dagar efteråt. 
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Presentkort på Svenskt Tenn och växter till trädgården. 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Ett fast jobb till Andreas, mer ork och tid att träna och mer tålamod. 

Vad fick dig att må bra? 
Min familj, dagarna med mina nära & kära, dagarna i Nidri och Skottland, och bra musik på Bråvalla.   

Förhoppningar på 2016? 
Att följa Elis utveckling och upptäcktsfärd genom livet, att få in träning på allvar i mitt liv, att Andreas äntligen får ett fast, bra, jobb och att skafferiet äntligen blir klart!