mitt 2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Firat min sons tvåårsdag, visat honom mitt Nidri, varit på festival, besökt Turiket och simmat Göta Kanalsimmet.

Vilka länder besökte du?
Grekland (Nidri) och Turkiet (Istanbul). 
Underbara Nidri i maj

Coola och vackra Istanbul i månadskiftet september/oktober

Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer tid med nära & kära, motivation att träna och ett fast jobb åt Andreas.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
1 februari (flytten till Åkerby), 1 juni (Kentfest i Göteborg), 26 juni (Kings of Leon på Bråvalla), 13 september (Julles bröllop) och 18 november (besked om fast jobb!).
 
Vad var din största framgång 2014?
Min son. Flytten till Åkerby. Att kombinera ett liv på landet med en bil, föräldraskap och vara mitt inne i vikariesnurren. Att jag fick ett jobb och genomförandet av både Vansbrosimningen och Göta Kanalsimmet.
Hemma

Största misstaget?
Att jag lagt för mycket energi på personer som inte är värt det.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har nog aldrig haft så här många förkylningar som i år. Och den jävla muskelbritstningen i bröstmuskeln som slogs upp.

Bästa köpet?
Resorna, konserterna och allt till Elis.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin. Mat. Blöjor. Resor. Konserter.
 
Anders Wendin, Kent och Kings of Leon

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Elis framsteg, flytten till Åkerby, nyheten om vännens babylycka, Julles bröllop och att jag har fått ett jobb. Bråvallafestivalen med Kings of Leon på scen! Upptäckten av Istanbul - vilken stad- och veckan i Nidri, så klart.Den varma ljuvliga sommaren och sköna dagar på Öland.

Och nu är hon fru ... ¦ Lata ljumma sommardagar

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Take me to church/Hozier, Halmstad/Linnea Henriksson, 1952/Anders Wendin, La Belle Epoque/Kent, Family tree/Kings of Leon.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Tvåtusenfjorton har varit ett riktigt skitår i många avseenden, främst jobbmässigt. Det har varit skitjobbig att gå arbetslös, och bara gå hemma och nöta på Elis. 

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, träffat nära&kära och njutit.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit och ältat. 

Hur tillbringade du julen?
Helgen före julafton i Bruksorten och på julafton hade vi julmys hemma innan det blev firande i Söpring.
Julen i Hallsta
Hemma
Söderköping

Favoritprogram på TV?
”Downton Abbey", "På spåret", "Historieätarna" och "Så mycket bättre".
 
Bästa boken du läste i år?
Halvblodsblues av Esi Edugyan.

Största musikaliska upptäckten?
Linnea Henriksson.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Hade en dag med familjen i stan. Åt lunch på Munken, hängde i lekparken vid gamla lasarettet och åt årets första glass vid Halvars. Jag blev firad när vi hade tjocka släkten över på pås.
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Önskade mig ingenting men fick underbara presenter. Av Elis och Andreas fick jag gudiebok och en roman om Istanbul, parfym, choklad, tejphållare formad som en uggla, förklde och en flamingohatt.  Av svärisarna, svågern och svägerskan med familj fick jag en svart Jelly Bean-skål, kladdkakor i dalahästformar och bidrag till Grekland, och en ny väska. Och av mina päron fick jag en bricka, tomatplanta, Mojitotermometer, fågelbok och ett barnfritt dygn i Grekland!
Alla behöver en flamingohatt
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett fast jobb till mig och Andreas.

Vad fick dig att må bra?
Min familj, dagarna med mina nära & kära, dagarna i Nidri, Böda och Istanbul, att sett Kings of Leon i Norrköping och varit på Kentfest i Göteborg,

Förhoppningar på 2015?
Att följa Elis utveckling och upptäcktsfärd genom livet, mitt nya, fasta, jobb, att Bråvallafestivalen med Kent på scen ska förföra mig och att jag äntligen ska få in träning i mitt liv.
 
GOTT NYTT ÅR!
#1 - - Julle:

Gott nytt år till dig och hela familjen!