lyxhelgen

Eftersom Bon Jovi-konserten drog ut på tiden missade vi restaurangen. Det får bli ett annat besök i huvudstaden och på den franska bistron på Östermalm, helt enkelt. Vi vilade våra fötter och mättade magen med en pizzaslice på Seven Eleven. Gott förvisso men inte en fransk bistro.
 
Sedan stod vi i valet och kvalet om att ta ett glas på någon uteservering eller att gå till hotellet. Valet föll det sistnämnda. Som Julle konstaterar i sin blogg - vi suger på att festa på Östermalm. Men, vi pratade och skrattade bort halva natten med ett glas rött från minibaren. Och halv tre slocknade vi!
 
Lördagen inleddes med en smarrig hotellfrukost. Mumma! Sedan utsatte vi våra trötta konsertkroppar för en timmes underbar massage på coola Day Spa. Åh, vad jag gillar det konceptet. Man betalar 500 kronor för en timme och väljer sedan vad timmen ska fyllas med. Jag tog 20 minuter fotmassage, 20 minuter arm och 20 minuter nackmassage. Satanigatan så skönt, härligt, avkopplande och välgörande! Julle valde 35 minuter rygg och nacke, 10 minuter skalp och 15 minuter händer. Supernöjda blev vi! Day Spa is a keeper!
  
 
Lagom mysmöra efter massagen letade vi oss ner till Strandvägen och inredningsparadiset Svenskt Tenn. Vilket ställe! Skulle det trilla in sisådär 40 000 kronor på mitt konto helt plötsligt går shoppingturen dit. Två pallar, en drös tapeter och finfina vaser skulle köpas. Omedelbums! Nu nöjde vi oss med att luncha (supergott! Verkligen värt ett besök!) och jag köpte elefantservetter och en minivas. Julles shopping var lite mer rejäl - Filippa K-skjorta som skrek POWER! Men har man fått ett nytt powerjobb så har man ... :)
 
Och sen var det bara att ta tåget tillbaka till verkligheten. Galet nöjd efter konserten, hotellet, Day Spa, Svenskt Tenn och alla härliga timmar med Julle. Det var precis vad jag behövde!
#1 - - Lillstrumpa:

Later som en perfekt lyxhelg! Gillar Day Spa ideen!

#2 - - Bibi:

Härligt med en lyxhelg, det behövs ibland. Kram!

#3 - - Julle:

Ha ha ha, bloggskada att fota allt man äter!
Hade powerskjortan på mig när jag tjuvstartade på jobbet i torsdags.
Det var fan lite drygt för den skrek faktiskt POWER oavbrutet.
Jag fick lämna lokalen.