året i punktform

Det är inte lätt att sammanfatta 2011 i 32 punkter men ... here we go! Lista från Eremo.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag sa upp mig från ett fast jobb. Köpt en tvättmaskin.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Minns inte att jag gav några ...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jaa, Ida&Johan, Malin&Daniel. Ledsen om jag glömt några.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej. Men finaste vännens pappa lämnade oss. Det gjorde ont.

5. Vilka länder besökte du?
Bella Italia och Grekland.

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Ett fast jobb åt mig och Andreas, mer tid tillsammans med nära&kära, motivation att träna.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
9 april (Fröken A:s 30 års fest).

8. Vad var din största framgång 2011?
Att jag vågade lämna något som inte var bra för mig.

9. Största misstaget?
Att jag lagt för mycket energi på saker och personer som inte är värt det.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ryggen och höften fortsätter att jävlas men annars har det mest varit några förkylningar.

11. Bästa köpet?
EResorna. Och tvättmaskinen (hoppas jag!).

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin. Och mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
30-årsfesten i Göteborg. Mina fina vänner.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
”Resten av ditt liv” med Timbuktu, "Are you leaving" med Erik Hassle, "Jag kommer" med Veronica Maggio.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, så klart, och träffat mina vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit.

18. Hur tillbringade du julen?
I bruksorten på julafton, och juldagen i Söpring.

19. Blev du kär i år?
Är kär.

20. Favoritprogram på TV?
”Downton Abbey" och "På spåret".

21. Bästa boken du läste i år?
”Hundraåringen som ..."

22. Största musikaliska upptäckten?
Timbuktu. År efter alla andra men likväl. Han är grym!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jaa, ett olivträd. Och en massa mer!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Tro jag inte.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Först picknick vid havet med älsklingen och sen på basket.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja. Massor.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Bekväm. Enkel. Småtråkig.

29. Vad fick dig att må bra?
Vännerna, kattorna och Andreas. Så klart.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Anders Wendin.

31. Vem saknade du?
Alla som inte är nära geografiskt.

32. Förhoppningar på 2012?
Mindra tjafs, ett fast jobb och fler resor.