energikick a´la Moneybrother

Glöm allt vad svinvaccination heter. Gå och se Anders Wendin med band istället och få en vitamininjektion fylld med glädje, energi, kärlek och inlevelse. Det är vad Moneybrother bjuder den höstfrusna publiken i Linköping på under torsdagskvällen.

I en lokal Anders liknar vid en handikapptoalett har publiken en blandad åldrar. Fler trettioplussare än skrikiga fjortisar. Skönt. Men synd på ett sätt. Publiken tänder inte till riktigt. Visst, det sjungs med och dansas. För det är svårt att stå still när Moneybrother släpper loss. Men stämningen med det lilla extra saknas i publiken. Tyvärr. Kan kanske bero på att det var en torsdagkväll och bandet klev på klockan 21. 

Däremot ger musikerna allt på scenen. Att de har roligt tillsammans går inte att ta miste på. Det smittar av sig och jag kommer på mig själv stå där med ett fånigt leenede på läpparna och önska att kvällen aldrig ska ta slut.

Hitsen avlöser varandra; They're building walls around us, Down At The R, Guess Who's Gonna Get Some Tonight, Dom vet ingenting om oss... Ja, listan kan göras lång. Glädjande nog kastade Anders in två oväntade låtar under kvällen. Dels The Pressure från debutskivan Blood Panic där falsetten tar över, och dels It will not happen here från Mount Pleasure.

När jag sjungit mig hes, fått höra de flesta av mina favoritlåtar, och dansat sönder mig är det dax för extranummer. Nu finns inga hämningar kvar. Fullt ös är det som gäller och det är exakt vad man får av Moneybrother i form av Just another summer och Reconsider me. Perfekt avslutning på en klockren konsert. Jag lämnar lokalen fortfarande leendes och smådansandes, vetandes att enerigikicken lär vara ända till vår.

Tyvärr verkar Corren ha skickat ut sin slöaste fotograf och skribent på konserten. Ingen närvaro, ingen anstränging, ingen vilja resulterade i dålig bild och dålig text.



MINA BILDER

   
   
  
#1 - - Lillstrumpa:

Ohhh, fick du traffa honom ocksa! Du ser ut som ett litet barn pa julafton ;-)

#2 - - Mani:

Men du kommer väl aaaldrig tycka att annat än hyllningsrecensioner är okej för Moneybrother? :P Jag är precis sådan med Ani Difranco i alla fall - hon är untouchable!



Verkar som du hade en grymt bra kväll, det är ju huvudsaken. KRAM på fina fröken! :D



#3 - - puffin:

lyckan är total eller??!!

#4 - - A:

Haha, gillar att du tog ett idolfoto med snygg-Anders :)

#5 - - hanna:

lillstrumpa: Jag var som ett barn på julafton också. Stackars andreas...



Mani: hahah! Ligger nåt i det du skriver, hihi (:



Puffin: Så klart!



A: Kunde ju inte motstå, hihi. Tur att man har världens snällaste pojkvän som fotade också!