hemma!

o6.22 lämnade vi Kilchrenan. 14.3o var vi på flygplatsen, efter att ha åkt bil, buss #1, buss #2 och buss #3. Men vi höll knappt på att ta oss till Sverige i dag. Bussen från Oban till Glasgow var försenad, och vi som skulle ta en annan buss från Glasgow till Edinburgh. Men bussen kom. Jag tog en åksjuketablett och vaknade tre timmar senare i Glasgow.

Timmen till E'burgh försvann i ett nafs. Åt en smarrig fish n chips på Rose Street, och sen gick bussen till flygplatsen. Väl där började helvetet. Resväskan vägde tre kilo för mycket. Även mammas. Och vi hade überfulla handbagage. Jag drog på mig tre tröjor, mamma & andreas lika så. Till slut vägde väskan 14.5 kilo = incheckad!

Men vid gaten fick jag inte ta med mig handbagaget ombord. Det var för stort och så skulle handväskan ner däri. Och det gick bara inte. Inte en suck. Fick checka in väskan till det fina priset £35 (42o SEK).

Men nu är vi hemma igen. Har haft en kanonvecka med sol och blå himmel. Bilder kommer.