thai I

Sandiga, salta och solbranda kom vi precis tillbaka till hotellet efter en dag pa Railay Beach. En battur 7 minuter fran Ao Nang. Hur harligt som helst! Solat, badad, kastat boll och fatt fotscrub+massage. Ibland ar livet gott! Scruben+massagen kostade 400 baht = 100 kronor.

Flygresan hit gick bra, 11 timmar pa planet bara forsvann.  Vi fick mat, sen visades 'mamma mia' och sen slacktes planet ner och man horde inte ett pip fran 331 personer. Sa det gick att sova helt okej...

Forsta intrycket ar som alla sager, trevlig folk och billigt. Larvigt billigt. Batresan till Railay kostade 80 baht pp = 20 kronor. En stor ol pa restaurang, 130 baht = 32.50. Maten kostade runt 170 = 42.50. Finns en del klader och flippisar att handla om kvallarna. Har inte borjat shoppingen an. Det kommer! Internet kostar 10 baht for 10 minuter = 5 kr!

Hotellet ar ocksa bra, om an simpelt och enkelt. Rent och frascht i alla fall. Ligger mitt i byn, pa MCDonaldsvagen(!). Finns pool men vi har 200 meter till havet. :D

MEN! MEN! MEN! Det som skrammer mig ar alla svenskar har nere. Hor mer svenska an thai. Inte roligt. Rakade hamna pa en svensk pub-bar igar, kottbullar och skagenrora pa menyn. Vi drack bara...

Nu vantar after sun-lotion och en lite tupplur!

ciao =)
#1 - - puffin:

Va härligt det låter...

Men trist med alla svenskar...

#2 - - Judy:

Jag vet inte om ni är på samma ställe som jag var (jag var också på Ao Nang) men där fanns det längst stranden lite högre upp en rad med resturanger, enbart thai! De priser du beskriver visar för mig att allt är dyrare under turistsäsongen: vi betalade maximalt 80 Bath för maten. Prova och drick "pinapple shake" eller "pinapple juice" för då får du färsk ananas!!! Mmmm. Fortsatt trevlig semester! Hälsa alla kram.

#3 - - Carin:

Blir riktigt avundsjuk här hemma i ruskvädret......

#4 - - Malin Tuvesson:

Ha en underbar semester och hälsa ressällskapet. Vi själva åker skidor i Romme till helgen igen.