kunde vart...

Jag kunde just nu ha suttit i en snötäckt trästuga i Mångsbodarna, med utedass och 33 skidkamrater. Jag kunde ha varit tokmätt på köttfärssås&spagetti och pirrig över det som ska ske i morgon bitti. Det kunde ha blivit en tämligen sömlös natt, där toabesöken avlöst varandra.

Väckarklockan kunde ha ringt vid o3 i morgon bitt. En grötfrukost står då framdukad och efteråt väntar en sista vallakoll innan bussen går till starten.

Jag kunde ha letat på min plats i det tionde startledet i Berga by. Och strax efter klockan o8 kunde jag ha skidat i väg på en utmaning och upplevelse utan dess like.

Men Vasaloppet får vänta. I alla fall ett år. I stället blir det en soffdag och jag tror att Jerry Ahrlin vinner!

Vasaloppsbilder anno o8
   

1. Stugan, 70 meter från spåret
2. En folkfest utefter spåret
3. Full fart vid kontrollen i Mångsbodarna
4. Vilken känsla det måste vara att åka i mål där...