'hejhej'

På väg hem från stan i dag svischar en gul postenmoppe förbi och det enda jag hinner se är en stor hjälm med en hand som vinkar... Ah! Det var min brevbärare Abba. Jättetrevlig, dessutom fotbollstränare som alltid har ett eller många ord att säga.

Han har dessutom engagerat sig i min onda ljumske. Han kommer med tips på övningar och sjukgymnaster som fixat till hans spelare.

Ljumsken ja. Har ringt till vårdcentralen två gånger idag. Första människa tyckte inte att det lät så farligt. Jag krävde då att prata med hennes chef. Vilket jag fick göra. Och nu har jag en tid på måndag förmiddag. Jag måste få veta vad som är fel. Gick till stan och hem igen, 30 minuter totalt. Kan inte stödja på vänster ben. En värk som får ögonen att tåras. Sjutton heller att det är muskelfästet som är överansträngt. Sjutton heller att det är en bristning. Frågan är: vad sjutton är det?!

Efter en åttabitars sushi är det läge för natt nu. Hoppas jag inte kommer drömma om dramatiska flykter från Sydafrika via tunnlar till grannländerna(!) eller dramatiska bilfärder från Falkenberg genom ett snöigt Sverige...