"Kolbäck, Kolbäck - fotbollens blivande metropol"

Riktigt rolig läsning på Jocke Landers blogg på vlt.se. Ett inlägg om KAIF eller SK91 som laget numera heter. Läs här om min morfar (Gösen) och morbror (HG)...

Kampsången är klockren: (melodi: My Bonnie)
"Vi fruktar ej bollplanens fasor och domarens visselsignal. Nu sparkar vi bollen i trasor och närmar oss allsvenskans kval.
Ref: Kolbäck, Kolbäck - fotbollens blivande metropol. Vrålkäck, Stålfräck - kämpar idolen mot mål.
Ty Kolbäck har sydländska takter och lyser som fullmånens sken. Vi tacklar med för och med akter och håriga är våra ben.
Ref: Kolbäck, Kolbäck - fotbollens blivande metropol. Vrålkäck, Stålfräck - kämpar idolen mot mål."
#1 - - Lillstrumpa:

Harligt!

Inget slar KAIF sangen :)

#2 - - Mani:

Han gick i min journalistklass på folkhögskolan... i ungefär en månad, sedan slutade han.

#3 - - Mani:

Han gick i min journalistklass på folkhögskolan.

#4 - - Mani (sista gången, lovar):

Vad fan! Först blir jag mobbad av kommentars-funktionen, sedan får den mig att se ut som en korkad spammare. Haha... :P