Katrineholmare ...

.. vilket folk! Dumma. Korkade. Nonchalanta. Otrevliga.

Inne på Willys idag blockerade två kvinnor i 40-års åldern vägen. Jag bad att de skulle få flytta sig tre (3) gånger "ursäkta, kan jag få smita förbi". Efter den fjärde gången tittade ena kvinnan på mig med en otroligt nedvärderande blick. Men hon sa inget och inte flyttade de heller på sig.

Jag hann säga "det var väl då självaste f..:" innan jag fick en kundvagn rakt in i hälsenan. Jag vände mig om och mötte en arg blick  och kommentar från en man i 40-års åldern: "du får väl flytta dig". Högt och ljudligt sa jag: "Och vart hade du tänkt att jag skulle ta vägen då..."  Sen knuffade jag undan hans vagn och gick.

Irriterad som en grön gris åkte jag hemåt och fick även bekräftat för mig att Katrineholmare i trafiken är likadana som de på Willys. Om man släpper över en gångare som inte går på övergångsställen, tror ni att de dels tackar och dels skyndar sig över vägen?! Nejdå, i snigelfart med paus för att skriva klart SMS:et tar sig en Katrineholmare över vägen.

Irriterad är jag fortfarande och nu ska jag ut i trafiken igen. Anna kommer med tåget om exakt sex minuter.
#1 - - David:

ARGH!! Dagen då hela katrineholm vaknade på fel sida? Eller är det mer permanent än så?

#2 - - puffin:

Vem har vaknat på fel sida???

#3 - - Linda:

Inte viste jag att irriterade grisar blir gröna...
Kram och en liten puss på dig!

#4 - - Erik:

Gaah! Idioter! Du måste tillbaka till alla snälla och goa örebroare... :-)

#5 - - Julle:

Ach, det finns alla typer av människor Hannuschki och ibland brakar man in i den puckade sorten flera gånger under en begränsad tidsrymd.
Om det finns fler av dem i Katrineholm än nån annanstans vet jag dock inte.

#6 - - Andreas:

Måste ha varit inflyttade dalmasar. Det är ena otrevliga jävlar :)