lördagens bröllop

Jag mötte upp Kajsa&Martin och Silvana&Henrik i Uppsala. Ett rekordsnabbt ombytte på Kajsas hotellrum innan vi letade oss ut till Danmarks Kyrka. Vilken vacker kyrka. Och vilken vacker vigsel. Behöver jag ens nämna att jag grät? Efter vigseln for Silvana&Henrik iväg på nästa bröllop, medan vi andra påbörjade festen i bygdegården. Vi var närmare 100 gäster.

Fantastisk god mat och en massa roliga tal, berättelser och bildspel om David och Jenny-Lyn. Och gissa vem jag har till bordet? Om inte en människa från MUNKTORP! Hur liten är världen egentligen? Hans pappa, John-Erik Nordman, är morbror till bruden. Och Fredrik själv är kusin till Jenny och de har sommarstuga i Munktorp, och är ofta och fikar i Muttebo. GALET!!

Jenny-Lyn hade sytt klänningen själv och alla blommor hade Davids kusin, Hanna, ordnat. Rosa och vinrött var temat. Otroligt vackert. Det var en fantastisk fest med en otrolig värme. Jag hade hur kul som helst men var ju dessvärre tvungen att fara hem redan klockan 21. =(

Undrar vem härnäst i klassen som knyter hymnens band?


1 2 3 4 
5 6 7 8 
9 10 11 
12 13

1: Silvana på väg upp för trappan till Danmarks Kyrkan
2: Silvana och Henrik, som gifte sig 3 maj
3: Martin och Kajsa
4: Svettig väntan, David! Och kolla Davids engelska släktingars härliga hårbonader!!
5-7: Brudparet
8: Bruden i samtal med sin far
9: Den fantastiska brudbuketten
10: De fantastiska blommorna på borden
11: David och Jenny-Lyn fick visa prov på sina buggkunskaper
12: Jag och Kajsa
13: Tårtan var kalasgod!

#1 - - puffin:

världen är bra liten, men då hade ju ni nåt att prata om iaf.

#2 - - Lillstrumpa:

Va fina dom va!!! Harligt med brollop som ar glada och harliga! ;)

#3 - - Malin:

snart är vi där !!!!